Alla inlägg under november 2006

..

Av Johanna - 10 november 2006 11:45

bara en liten kommentar till förra inlägget, det med garnporren... på tal om hur lång tid det tog för det att komma hit, ungefär 2-3 dagar. Då skickades det med DHL, men blev inte dyrare än vanlig post... eller ja, kanske någon dollar, frakten gick på ungefär 12 dollar, och det är ju inte speciellt farligt alls... I övrigt: vet ni hur lång tid det tar att nysta ett sånt där nystan!? enormt lång tid...har nystat ett av de ljusgröna, och det gul/lila, och det tar ett par timmar.. så är det också ett par kilometer...Av det lite grövre skogsfärgade (eller vad man ska kalla det) har jag stickat en Booga Bag, den är i tvättmaskinen just nu och tovas.. Det rosa garnet blev ett par lite längre pulsvärmare, hur mjuka som helst.. Det gröna skulle bli en tröja, men tror inte det ska bli det längre, tittar på lite sjalmönster för tillfället.. ingen stress att komma på nya projekt precis. fick hem papper från AF, inbjudan till vägledningsgrupp..var så ondskefull att jag ringde och avanmälde mig direkt. Det var helt enkelt inte vad jag trodde, det skulle vara 4 gånger (9-12), 4 olika dagar, och man skulle sitta där i sin lilla grupp och samtala och göra olika "övningar". Jag tror vi alla vet vad de menar med övningar... jojo- rollspel! och jag säger bara ICKE! icke att jag åker in där (utan ersättning...) 4 dagar, 9-12 för att samtala och rollspela.. jag menar, jag tänkte mig ett stilla samtal med någon handledare, och så är det detta de skickar ut? mja... tror inte det va. Man kommer inte vara mindre arbetslös för att man slösade bort 4 dagar på det....Och...någonting annat som drar närmre, göteborgsresan.. näst-nästa helg åker vi, jag och chokladcirkeln.. :) bara över natten förvisso, men man hinner rätt mycket ändå ju, gå på lisebergs julmarknad och springa runt i stan och allt vad man nu gör... så det ska bli kul..litet avbrott.annars inte mycket, det är som vanligt..

Av Johanna - 1 november 2006 14:26

Idag kom det :) mitt paket från Handpaintedyarn.com. otroligt mjuka allihopa, och fantastiska färger.. övergånger, toner... underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards