Alla inlägg under maj 2007

Av Johanna - 31 maj 2007 14:24

tja, det gick väl bra på teorin. Inte så mycket att säga om det hela efter första gången, men det ska nog gå bra.. Om inte är det ju faktiskt bara 5 teorilektioner kvar, så... Nästa vecka har jag, förrutom de 2 teorilektionerna, bokat min första körlektion.. Också lite spännande.


annars vet jag inte, veckan har väl flutit på i lugnt tempo, och imorgon börjar arbetsveckan. Håller tummarna för att det är lite mindre hektiskt den här helgen, så att inte all tid går åt till att åtgärda fel och ta igen... Nåväl.

Av Johanna - 30 maj 2007 10:03

idag, ni.. Idag gäller det. Konstigt värre, men idag är min första körkortsteorilektion.. ska även försöka lägga upp ett schema idag, förhoppningsvis ska jag kunna ha lappen innan/runt midsommar. Låter väl inte helt osannolikt? nää....

Så det är lite nervöst, men å så skönt att komma igång med det!

(=

Av Johanna - 27 maj 2007 22:00

det är konstigt hur snabbt det kan vända.. Plötsligt händer det, som reklamen säger. För en månad sedan, drygt i alla fall, var jag arbetslös, hopplös och allmänt utanför samhället, sådär. Och nu är mycket precis tvärtom! underligt, men skönt.

Kom hem från jobbet idag vid 19.40, typ... vi blev lite sena för att det körde ihop sig rejält nere hos mig i kantverket..  det hade strulat hela dagen, men fungerat hjälpligt med lite tvång och våld. Tror ni inte att allting bara lägger av fem minuter innan vi slutade? jepp... usch vad jag skämdes.. visste inte vad som var fel, och ingenting fungerade oavsett vad jag försökte. Visste ju att det inte var mitt fel, men det kändes inget vidare att få andra att jobba över för att "mitt område" strulade... Jaja, fick i alla fall all hjälp jag behövde att två killar, men de fick jobba för att få ihop det.. Det visade sig sedan att ett antal kedjor hade slutat fungera, så de måste bytas.. Inte lätt att veta det, inte. jaja! så är det med det....


och nu tar jag helg... :)

/()

Av Johanna - 26 maj 2007 18:07

jaha, ja. Det var den dagen.... kom hem för en halvtimme sedan, började 06.00 Det är långa pass. :) Idag har varit en riktig struldag, såndär när nästan allting som kan gå fel går fel... vi har stundtals samlats hela gänget för att försöka reda upp diverse problem, och få ordning på brädorna.. Detta är ju bara min andra helg, så jag vet naturligtvis inte så mycket om hur det går till ännu, men jag försöker så gott jag kan.. och trivs stormbra! :) det är verkligen ett kanonskift jag har hamnat med, och jag är så glad att jag fick jobbet! Bara imorgon kvar (06.00-19.00), sedan är det helg! håll tummarna för att åtminstone någonting håller imorgon...

Av Johanna - 25 maj 2007 10:14

jaha, nu börjar snart min arbetsvecka. :) Min andra helg på jobbet, blir det. personalchefen (eller vad han nu är!) ville att jag ska ta med min person- & kontouppgifter, för idag ska vi skriva papper! japp, jag ska bli äkta anställd. eller ja, provanställd, men ändå! Förhoppningsvis blir det ju en fortsättning på det hela, men det vet jag om 5 månader, cirka..


annars ingenting spännande på g..väntar något otåligt på pengar på kontot, vad jag ska shoppa!!!! :D det är helt sjukt att tänka, men lönen som kommer nu, kommer vara mer än jag har haft i TOTAL inkomst under ett helt ÅR.... hur galet är inte det..? är så glad över att ha ett jobb att gå till, det slår arbetslöshet med hästlängder, det kan jag ju säga...

!

Av Johanna - 22 maj 2007 13:48

jahaja, här går det undan som vanligt. Man är sannerligen som man är. Först säger jag att jag aldrig/inte inom överskådlig framtid, ska göra någonting, sedan gör jag det i alla fall. vad menar jag? körkort... Igår var jag inne i stan och skrev in mig på en körskola, teorikursen börjar nästa onsdag. Jag som har sagt att jag inte vill ta körkort, trots att folk har tjatat på mig och varit jobbiga sedan jag fyllde 18. Det är egentligen inte så att jag VILL ta körtkortet, men jag MÅSTE ju. Nu när jag fått jobb och allting.. Det går ju faktiskt inte en enda buss på helgerna, så jag är så illa tvungen att ta lappen... Sedan om 5 månader (ca) när jag vet om min provanställning blir till tillsvidare, så kan jag ju äntligen flytta, och då behöver jag ju också körkort...


Men det känns ändå rättså bra att vara på gång... provade att göra ett körkortstest på nätet, som tydligen är likt VVs riktiga test. Fick 38 rätt av 70, haha...(man ska ha 52 rätt för att bli godkänd.) Men det är väl ändå rättså bra? För någon som aldrig har brytt sig, eller öppnat en bok om ämnet? Det bör vara en fingervisning om att det nog kommer gå bra det här, om jag bara engagerar mig och pluggar noga.

Av Johanna - 21 maj 2007 09:06

jaha, ni. Nu har jag avslutat min första arbetsvecka :) fredag, lördag, söndag flöt förbi och helt plötsligt är det helg. Eller ja, för mig! ha, inte för alla er andra som jobbar/pluggar på vardagar...

Men det gick faktiskt bra tycker jag. Det är ett kanongäng, det där helgskiftet, och man behöver aldrig vara orolig för att inte klara av någonting.. Behöver man hjälp ropar man bara och så kommer någon så fort det bara går.. (vi har såna där komradios på oss hela tiden, dels för kommunikation, dels för att det är hög bullernivå.) det är heller ingen som räknar med att jag ska klara allting heller, efter en helg... eller efter en månad, eller sex månader.. För det tar tid att lära sig allting, det är så mycket med det hela...


nej, men det här blir nog bra... nu ska jag njuta av helgen..

#!!

Av Johanna - 16 maj 2007 17:38

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1071295,00.html 

kolla! :) ! det är fler än jag som har reagerat på det där med The Ark! åååh vad glad jag blir, hoppas de får sig en riktig smäll på fingrarna så att de börjar producera lite EGEN musik istället.  för som sagt, de skulle säkerligen vara kanonbra om de bara gjorde sin egen grej. Om länken inte funkar så är det från Aftonbladet och artikeln lyder som följer:


"Bowie + The Ark = sant?
  Ja, så är fallet på David Bowies hemsida.

   Dagen efter schlager-EM la David Bowies webbredaktör ut ett inlägg under rubriken ”Bowies inflytande på ESC är uppenbar”.
  Där pekas ”The worrying kind” ut som slående lik Bowies ”Quicksand”. Hemsidan hade fått en mängd e-post efter sändningen.

Gillar Bowie
  Textraden ”Just a mortal with potential of a superman” är en klar referens till Bowie och pekar på att det handlar om mer än tillfälligheter, skriver redaktören.
  Att The Ark gillar Bowie är dock ingen hemlighet.
  – Huvudsakligen inspireras vi av de brittiska glamrockarna från 70-talet. Roxy Music, David Bowie och några av de bortglömda banden från glamrockeran, säger Ola Salo till sajten eurovision.tv"

haha, på dem bara!!  ;) :)


Ovido - Quiz & Flashcards