Direktlänk till inlägg 27 maj 2007

(=

Av Johanna - 27 maj 2007 22:00

det är konstigt hur snabbt det kan vända.. Plötsligt händer det, som reklamen säger. För en månad sedan, drygt i alla fall, var jag arbetslös, hopplös och allmänt utanför samhället, sådär. Och nu är mycket precis tvärtom! underligt, men skönt.

Kom hem från jobbet idag vid 19.40, typ... vi blev lite sena för att det körde ihop sig rejält nere hos mig i kantverket..  det hade strulat hela dagen, men fungerat hjälpligt med lite tvång och våld. Tror ni inte att allting bara lägger av fem minuter innan vi slutade? jepp... usch vad jag skämdes.. visste inte vad som var fel, och ingenting fungerade oavsett vad jag försökte. Visste ju att det inte var mitt fel, men det kändes inget vidare att få andra att jobba över för att "mitt område" strulade... Jaja, fick i alla fall all hjälp jag behövde att två killar, men de fick jobba för att få ihop det.. Det visade sig sedan att ett antal kedjor hade slutat fungera, så de måste bytas.. Inte lätt att veta det, inte. jaja! så är det med det....


och nu tar jag helg... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

"

Av Johanna - 13 juni 2007 18:42

sådärnågonting. Tillbaka från stan, var inne på ännu en körkortsteorilektion, och passade på att träffa en go' vän och fika lite innan. behöver jag ens säga hur enormt skönt det var att sitta i solen nere vid sjön, med en smarrig glass? :) jojo, ...

!!!

Av Johanna - 8 juni 2007 10:10

jag har fått LÖN!!!!!!!!!! pengar pengar pengar!!! :D hihi! jag är bara så glad! herregud....den här första lönen blev på mer än vad jag har haft i TOTAL inkomst under ett helt år.. hur galet är inte det?   och om ett par timmar börjar min arbetsve...

Av Johanna - 7 juni 2007 14:36

jao...nu har jag haft min första körlektion. 40 minuter går väldigt fort!! helt plötsligt säger hon bara "jaha, nu ska vi göra en övning till innan vi kör tillbaka", då kändes det som vi/jag hade kört i en kvart ungefär.. Nej, men det gick väl OK, u...

&

Av Johanna - 6 juni 2007 10:49

jag vill ha mitt körkort NU!!! suck... det känns som att det nog kommer gå bra med det hela, men jag blir så frustrerad...varför har jag inte gjort det här innan? Jaja, inte mycket att göra åt nu, antar jag. Igår var teorilektion nr 3, imorgon är kö...

Av Johanna - 4 juni 2007 10:19

jaha, det var den arbetsveckan! ;) nu är det helg. Det var en hel del haverier (som vanligt då), men gick väl ändå OK.. om inte annat är sällskapet roligt. I lördags stod vi still i runt 4 timmar, så det blev en del dötid där.. och nu i veckan komme...

Ovido - Quiz & Flashcards