Direktlänk till inlägg 22 maj 2007

!

Av Johanna - 22 maj 2007 13:48

jahaja, här går det undan som vanligt. Man är sannerligen som man är. Först säger jag att jag aldrig/inte inom överskådlig framtid, ska göra någonting, sedan gör jag det i alla fall. vad menar jag? körkort... Igår var jag inne i stan och skrev in mig på en körskola, teorikursen börjar nästa onsdag. Jag som har sagt att jag inte vill ta körkort, trots att folk har tjatat på mig och varit jobbiga sedan jag fyllde 18. Det är egentligen inte så att jag VILL ta körtkortet, men jag MÅSTE ju. Nu när jag fått jobb och allting.. Det går ju faktiskt inte en enda buss på helgerna, så jag är så illa tvungen att ta lappen... Sedan om 5 månader (ca) när jag vet om min provanställning blir till tillsvidare, så kan jag ju äntligen flytta, och då behöver jag ju också körkort...


Men det känns ändå rättså bra att vara på gång... provade att göra ett körkortstest på nätet, som tydligen är likt VVs riktiga test. Fick 38 rätt av 70, haha...(man ska ha 52 rätt för att bli godkänd.) Men det är väl ändå rättså bra? För någon som aldrig har brytt sig, eller öppnat en bok om ämnet? Det bör vara en fingervisning om att det nog kommer gå bra det här, om jag bara engagerar mig och pluggar noga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

"

Av Johanna - 13 juni 2007 18:42

sådärnågonting. Tillbaka från stan, var inne på ännu en körkortsteorilektion, och passade på att träffa en go' vän och fika lite innan. behöver jag ens säga hur enormt skönt det var att sitta i solen nere vid sjön, med en smarrig glass? :) jojo, ...

!!!

Av Johanna - 8 juni 2007 10:10

jag har fått LÖN!!!!!!!!!! pengar pengar pengar!!! :D hihi! jag är bara så glad! herregud....den här första lönen blev på mer än vad jag har haft i TOTAL inkomst under ett helt år.. hur galet är inte det?   och om ett par timmar börjar min arbetsve...

Av Johanna - 7 juni 2007 14:36

jao...nu har jag haft min första körlektion. 40 minuter går väldigt fort!! helt plötsligt säger hon bara "jaha, nu ska vi göra en övning till innan vi kör tillbaka", då kändes det som vi/jag hade kört i en kvart ungefär.. Nej, men det gick väl OK, u...

&

Av Johanna - 6 juni 2007 10:49

jag vill ha mitt körkort NU!!! suck... det känns som att det nog kommer gå bra med det hela, men jag blir så frustrerad...varför har jag inte gjort det här innan? Jaja, inte mycket att göra åt nu, antar jag. Igår var teorilektion nr 3, imorgon är kö...

Av Johanna - 4 juni 2007 10:19

jaha, det var den arbetsveckan! ;) nu är det helg. Det var en hel del haverier (som vanligt då), men gick väl ändå OK.. om inte annat är sällskapet roligt. I lördags stod vi still i runt 4 timmar, så det blev en del dötid där.. och nu i veckan komme...

Ovido - Quiz & Flashcards