Alla inlägg den 8 december 2006

Av Johanna - 8 december 2006 12:55

så här långt har mina påfågelsstrumpor kommit.. en klar, och en har jag just färdat tån på.. De blir inte lika fina som jag hade hoppats på, men man måste ju prova för att veta. Nästa par jag gör i Opal kommer jag inte ha samma maskantal, dock. Räknade ut hur många maskor som skulle till med samma metod som jag brukar för tå-uppstrumpor, men den blev ändå rätt lös.. På dessa har jag 60 maskor och de rekommenderade 2.5 mm. Nästa gång blir det ett mindre antal.. man vill ju gärna att de ska passa...Den goda nyheten är att det ser ut att bli rätt mycket garn över, så det kanske räcker till ett par pulsvärmare också, det vore roligt.. Sedan frågar ni er kanske varför jag håller på med de där små spagetti-tunna stickorna... och det gör jag också. 2,5 mm... ah! det är verkligen pyttigt, men det går mycket bättre, och snabbare, än jag hade förväntat mig. Där ser man. Däremot är jag inte överförtjust i bambun som material, tycker faktiskt att de börjar bli lite skeva redan och jag har inte varit speciellt oförsiktig.. Å andra sidan är det skönt att slippa klirret som blir när man har metallstickor.. jag är kluven helt enkelt! Men nu måste jag sticka vidare, mot nya mål..

Ovido - Quiz & Flashcards