Alla inlägg den 11 december 2006

,.

Av Johanna - 11 december 2006 19:38

nå, ser de ut som en påfågel? nja.. men klara är de i alla fall, och har varit sedan igår.. Har bara inte kommit för mig att fästa trådarna och så. Som jag misstänkte är de rätt mycket för breda.. Om det hade varit ett garn som jag hade tyckt bättre om hade jag nog gjort om dem redan när jag märkte att de inte riktigt skulle passa, men med dessa? icke. Nu menar jag inte att de är fruktansvärda, de är bara inte sådär fina som jag ville att de skulle vara.. Garnet är, förresten, mycket ekonomiskt..till dessa som är storlek 39 (kanske snarare 40) gick det åt ett halvt nystan, så man kan säga att de materialkostnaden är 40 :-. Inte illa :) Har nystat upp Feelings också, men har inte börjat använda det.. vill att de ska ha något slags mönster, bara ett enkelt, men det måste vara perfekt.. Fortsätter att leta på nätet.. Tills dess har jag börjat på ett nytt projekt.. en poncho! ha...det trodde jag inte om mig själv.. Saken är den att jag verkligen tycker om halsdukar och sjalar i olika former, men blir ofta irriterad över att de glider runt och inte stannar där jag vill ha dem (om man inte gör en rejäl knut dvs), så nu ska jag göra en poncho.. Använder ett av de tunna, tunna, ullgarnerna jag beställde i oktober från Handpaintedyarn.com, och det kommer att bli såå bra. Tror jag. Konstruktionen är väldigt enkel, gör två stycken rektanglar på 30x70 cm, och sedan syr jag ihop dem.. Det går fort på stickor nr. 7, har redan kommit 30 cm på den första rektangeln, så jag hoppas att resten kommer att gå någorlunda fort också..

Ovido - Quiz & Flashcards