Alla inlägg den 20 december 2006

,.

Av Johanna - 20 december 2006 14:00

ah! det är bara 4 dagar kvar.. oj! vaknade imorse (nåväl) med lite förhöjd puls...det går fort, och jag har två projekt kvar att avsluta innan det får bli julafton. Inga stora, eller komplicerade, projekt, men de ska likväl färdas.. har suttit ett par timmar nu och arbetat, känns bra att se slutet av tunneln.. så att säga. Det var någonting jag skulle säga, men har glömt bort det...Medan jag försöker komma ihåg visar jag en liten bild jag tog igår :) Fin liten pippi... det brukar sitta ett gäng såna här rödbröstingar (inte det vetenskapliga namnet..) utanför köksfönstret, i syrenhäcken, och mumsa på frön.. Det var rätt Carl Larsson igår när det var frostigt ute, och de satt där alldeles röda och fina.. Förra året gillrade jag en fälla utanför fönstret.. Ett par halva äpplen och brödrester på en stege utanför. Det fungerade bra! Nu menar jag alltså, fåglarna kom och mumsade, och jag kunde ta lite fina bilder... :)

Ovido - Quiz & Flashcards