Alla inlägg den 11 september 2006

Av Johanna - 11 september 2006 14:47

gick upp vid den hårresande tidpunkten 8.40 imorse, det gick oväntat bra, men nog känns det... åkte till sjukhuset för inför operations-besök (det är ju på torsdag), hade tid till 10.45, men innan vi kom därifrån hade det gått 2 timmar.. jösses..mycket var det, prata med doktor (återkommer med det), ta blodprover, vägning/mätning och allt sådant och sedan ner till dagkirurgiska enheten och prata med dem en stund.. min danske doktor var på rätt bra humör idag faktiskt, det var första gången jag sett honom skratta.. när han hade undersökt skrattade han, la sin danska hand på min arm och sa, "ja, det kan i alla fall inte bli värre!"...lol.. sedan sa han någonting till... att efter operationen är det inte en fråga om ifall problemen kommer tillbaka, det är snarare en fråga om när... :-/ vilket jävla förbannat helvete.. så han menar på att om det inte mirakulöst slutar återbilda sig hela tiden så kommer jag vara mer eller mindre tvungen att få regelbundna operationer... det tycker jag verkligen, verkligen är skitjobbigt.. varför? vet ju att det egentligen inte är ett enormt problem, men det hindrar ju mig i min vardag och vad jag vill/kan göra..ska jag behöva ha det såhär resten av livet då..?? skitkul, tack för fisken.. vilket jäkla skitliv man har.. kan ingenting gå bra någonsin, eller är det för mycket begärt...? och..stannade till vid en ny (för mig) garnaffär i stan när vi hade fikat efter sjukhuset... hon hade SÅ många jättefina, häftiga, roliga garner och grejor så man blev helt vild...det var jättekul! dit ska jag åka så fort jag får in pengar på kontot igen...(när nu det blir..) ville inte skaffa för mycket när man lever på kredit, men ett par nystan blev det... ett grönmelerat vanligt stickgarn, som jag har letat efter, och lite mer mohair..:-) ett jättefint verkligen, skiftar i lite olika färger sådär, men inte på ett billigt sätt... svårt att förklara! vet inte vad mohairen ska bli ännu, men det gröna blir nog mössa, vantar eller någonting sådant...

Ovido - Quiz & Flashcards