Alla inlägg den 18 september 2006

Av Johanna - 18 september 2006 11:23

ja, nu är jag tillbaka...eller någorlunda i alla fall.. operationen gick väl bra, kirurgiskt sett var den väl en framgång...men det går inte att komma ifrån, det är en väldigt väldigt obehaglig upplevelse.. från det att man börjar vakna upp och inte förstår vad som händer runt omkring en, man försöker öppna ögonen, men det går bara inte.. sedan att man försöker kunna vända på sig, tillslut sitta upp... usch och fy...förra gången spydde jag inte, men hej och hå vad det gick den här gången... under operationen hade det runnit ned blod i magsäcken, och det fortsatte även efteråt under någon timme... blod är, tro mig, jag vet, ett rent kräkmedel.. det var ICKE trevligt att spy upp blod :-/ fast jag mådde bättre efteråt! så det var ju bra... Nu är all tamponad borta också, sista försvann igår, så nu är det rätt normalt igen. Typ. Fortfarande självklart inte pigg, lite svajig och så..feber ibland.. Öm i ansiktet fortfarande, typ käke, näsa och bihålor, men det är ingen direkt smärta...veckan efter denna som kommer tror jag att det är mycket bättre, och då ska jag börja igen..in till AF, kontakta kommunen om praktik och träffa en vän som jag inte "hann" med innan op... vännen är kul, resten känns ju sådär... men pengar är pengar, och jag kan ju inte leva på luft och vatten hur länge som helst! beställde lite roliga stickor och garn idag för att trösta.. så där rök de sista 300 :-, och min rikedom uppgår nu till 84 öre.. i övrigt: skall sverige ledas av en man som har da buzz som favoritskiva...?? jäkla skit! jag säger bara det, varför... de kommer bara slå på de som redan ligger. men det skiter väl de i, de står ju upp...

Ovido - Quiz & Flashcards