Alla inlägg den 1 oktober 2006

..

Av Johanna - 1 oktober 2006 17:51

nu ni, nu har det hänt :) jag har stickat min första socka! inte illa, måste jag säga ;) Den första är klar, har börjat på den andra också..Alla har sagt att hälen är så himla svår, men..eh? det tog 2 försök, sedan gick det jättebra..Hade nog gått på ett försök om beskrivningen varit lite tydligare, det var också därför jag hade lite problem med tån... men nu när jag har stickat en och vet hur det ska vara, ska jag skriva om mönstret enligt mina anteckningar så att det blir lättare nästa gång jag gör ett par.. det kommer bildbevis när strumpa nr. 2 är klar :)Mönstret kommer från Järbo, det finns på deras hemsida, och garnet är också från Järbo, det är deras Lovikkagarn i lila/dovt rosa nyanser.. helt underbart garn!

Ovido - Quiz & Flashcards