Alla inlägg den 28 februari 2007

Av Johanna - 28 februari 2007 11:35

han har fortfarande inte ringt.. Men dagen är ännu ung! I väntan gjorde jag igår en vegetarisk lasange som blev himla bra, faktiskt.. gjorde en grönsakssås på 1 äggplanta, 1 zucchini, 1 rödlök, ett gäng champinjoner, krossad tomat och riven morot som jag varvade med gröna lasagneplattor, in i 220 grader ugn 25 minuter.. man slipper all den förbenade bechamelen, och man blir inte lika trött eller "matdrogad" efteråt.. en klar fördel! För en stund sedan gjorde jag det här receptet: Icas grova yoghurtlimpa. Har inte hunnit smaka det ännu, men det kan nog vara gott? http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=498574Körde en liten rövare och beställde Jan Hedhs "Bröd" igår. Inbunden för 150 spänn, tyckte det kunde vara värt det.. Jag gillar verkligen att baka, men kan kanske inte så mycket om varför saker blir som de blir, och så.. Kan grunderna, typ att man inte ska skålla färsk jäst och så, men i övrigt.. Det blir i och för sig bra när jag bakar, till och med jättebra för det mesta, men jag skulle vilja veta varför! Och tvärtom, när någonting inte blev bra, varför blev det inte det? Så det ska bli jättespännande att läsa den, och baka ur den, han ska tydligen förklara en hel del om alltifrån olika mjölsorter, jäsning och gräddning. allting man behöver veta, helt enkelt.. spännande! :)

Ovido - Quiz & Flashcards