Alla inlägg den 10 april 2007

Av Johanna - 10 april 2007 11:03

min Hoya Pachyclada har slagit ut! Första klasen slog ut under kvällen igår. Den sitter så att man ser den direkt, så om den inte hade doftat så mycket som den gör hade jag kanske inte sett den fortfarande.. När jag skulle gå och lägga mig igår kväll efter Conan (ha), kände jag en stark doft och förstod hur det låg till.. blommor på min hoya! Och! Det är blommor på en hoya som bor i ett ganska mörkt norrfönster. Inte illa va? Det sägs ju att de flesta inte vill blomma i norrfönster, antar att just Pachyclada är ett undantag.. Så så är det med det.. På bild nummer två kan ni se en pedunkel till längst ut till vänster i bilden, men de knopparna har inte alls kommit lika långt. Ni kan också se hur det redan växer knoppar i den klasen som har slagit ut.. Det är tydligen så den här sorten fungerar..

Ovido - Quiz & Flashcards