Alla inlägg den 17 mars 2007

,.

Av Johanna - 17 mars 2007 17:33

nämen! vad är det här? ett inlägg om hoya? japp! Städade sovrummet idag och vattnade hoyorna. Skulle ha sagt krukväxterna, men trots mitt avsvalnade intresse för hoyor har jag faktiskt inga andra växter.. För att komma till poängen! KNOPPAR! Vet att bilden inte är den bästa, men ni får se den som en snabb skiss ;) Det är min kära Pachyclada som har bestämt sig för att sätta knoppar! Tror den har 5 eller 6 pedunklar, och alla utom en har börjat knoppa sig.. vad förvånad jag blev! men glad! ha, trots min misshandel- knoppar. Men det ska bli jättekul, ska vara duktig med vattning och så nu, så jag får se blommorna :) Vet att den har gjort det förut, för när jag köpte den i höstas hade den intorkade blommor bland bladen.. Pachycladan är en av de få hoyor som jag har köpt som vuxen planta. Den är också en av de relativt få hoyor som ska få följa med mig till min nya lägenhet när jag flyttar.. jaja, nog om det! här kommer bilden, sen tackar jag för mig..

Ovido - Quiz & Flashcards