Alla inlägg den 20 mars 2007

/\

Av Johanna - 20 mars 2007 12:30

här kommer ett par kort till :) Sitter och väntar på att en deg ska jäsa klart, så jag kunde ju lika bra ta ett par bilder och lägga upp. Det med mössen, tja.. ganska neutralt, kan åka iväg till vem som helst..ganska rustikt, eller hur man ska uttrycka det. Påfågelskortet har jag länge tänkt på.. det var en ide jag fick en dag, och har gått och tänkt på hur det skulle kunna utformas. Det är inte förrän nu jag har gjort slag i saken, dock.. men det blev väl rätt bra? :) Roligt att göra var det i vilket fall! Det röda kortet skickades till min morbror förra veckan, tycker det blev rättså bra ändå. Inga stämplar, brads, blommor eller så på framsidan, inte ett grattis.. och det blev bra ändå! ;) Försöker utmana mig själv och utvecklas.. att man tänker på att inte bara göra samma gamla vanliga, på något sätt. Det är rätt viktigt för mig att inte stå stilla, utan ha en rörelse framåt.. Det är absolut ingen pik till någon, det är bara det som är viktigt för mig :) för att jag ska vara nöjd och glad..

Av Johanna - 20 mars 2007 11:30

suck och pust... hur lång tid ska det ta för den där Hoyan att slå ut!? :) Går och tittar på knopparna varje dag sedan jag upptäckte dem, men de är fortfarande bara några milimeter stora. Det kommer ju ta månader innan jag får se några blommor! ah! fast å andra sidan kanske de är värda väntan? Den bor ju trots allt i ett norrfönster, hade inte räknat med knoppar där.. Och om man ska vara helt realistisk så är det ju inte hundra att de där små knopparna faktiskt leder till blommor i slutändan, de kanske ramlar av..Och så en bild... sitter och pillar mycket med kort nu för tiden, här är bara ett litet smakprov.. De är inte de bästa jag har gjort, men de är ändå inte helt tokiga. Vet inte om det syns, men de är små, 10x5 cm kanske.. roligt format att jobba med! Ska visa fler bilder på lite bättre kort jag har gjort på det senaste, men det får bli lite senare..

Ovido - Quiz & Flashcards