Direktlänk till inlägg 10 mars 2007

.,

Av Johanna - 10 mars 2007 10:13

Häromdagen satt jag och tittade på alla bidragen till festivalfinalen på svt, bara för skojs skull, sådär. Tittade på Andreas Johnson, Sebastian, ja, alla som ska vara med, och så även the Ark... sedan mitt i låten märker jag någonting. Han har SNOTT, kopierat, plagierat en rad RAKT AV från David Bowie! blev skitsur och stängde ned videon omedelbums, för nog trodde jag att Salo hade lite jävla mer stil och klass än så! fasen vad dåligt gjort, lågt som bara den... Inte en stor grej, tänker kanske ni, och nej, inte på det stora hela eller om man jämför med någon riktig kris, men... så gör man väl inte? va? nej, fy på dig Salo! smäll på fingrarna där...trodde du att ingen skulle märka..? nej, det är ju bara en legendarisk artist du plagierat... saken är den, att det är ju knappast första gången han i deras sånger använt sig av andras ord eller melodier.. ett exempel till: har ni hört första albumet, we are the ark? På det finns det en låt som heter "Laurel Wreath". Lyssna på den, och sedan lyssnar ni på Pink Floyds låt "Let there be more light" från albumet A Saucerful of secrets...exakt samma riff! Och som sagt, ni kanske inte tycker att detta är någonting att bry sig om, men... jag gör det! för det säger så mycket. nej, så gör man bara inte. kom på någonting eget! inspireras av, ja! planka rakt av..? nej! här kommer förresten "bevisen""I'm just a silly old boy with my head in the can Just a mortal with potential of a superman "the Ark, the worrying kind 2007"I'm not a prophet or a stone age man Just a mortal with the potential of a superman" David Bowie, Quicksand från albumet Hunky Dory 1971.

 
 
Ingen bild

ojkooj

12 mars 2007 02:02

Hej !

Bra ! The ark snodde texten rakt av från Bowie. Dessutom försöker de göra samma sorts boogierock som han gjorde 1971.
Jag hittade den här bloggen då jag inte komma på vilken låt den var tagen från. Tack för astt rett ut begreppen.

 
Michaela

Michaela

3 april 2007 11:21

det där med bowietexten har jag oxå reagerat på, tycker precis som du. Ark borde kuna komma på egna grejjer, sen är ju hela worrying kind liksom som en gryta av en massa andra låtar som man bara har tagit och slängt ihop känns det som...

http://www.myspace.com/wylderatt

 
Ingen bild

Gusten

15 maj 2007 00:13

Kolla in "Love Grows (Where My Rosemary Goes)" med Edison Lighthouse från 1970. Efter det lär du hata The Ark för det är inget annat än PLAGIAT.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

"

Av Johanna - 13 juni 2007 18:42

sådärnågonting. Tillbaka från stan, var inne på ännu en körkortsteorilektion, och passade på att träffa en go' vän och fika lite innan. behöver jag ens säga hur enormt skönt det var att sitta i solen nere vid sjön, med en smarrig glass? :) jojo, ...

!!!

Av Johanna - 8 juni 2007 10:10

jag har fått LÖN!!!!!!!!!! pengar pengar pengar!!! :D hihi! jag är bara så glad! herregud....den här första lönen blev på mer än vad jag har haft i TOTAL inkomst under ett helt år.. hur galet är inte det?   och om ett par timmar börjar min arbetsve...

Av Johanna - 7 juni 2007 14:36

jao...nu har jag haft min första körlektion. 40 minuter går väldigt fort!! helt plötsligt säger hon bara "jaha, nu ska vi göra en övning till innan vi kör tillbaka", då kändes det som vi/jag hade kört i en kvart ungefär.. Nej, men det gick väl OK, u...

&

Av Johanna - 6 juni 2007 10:49

jag vill ha mitt körkort NU!!! suck... det känns som att det nog kommer gå bra med det hela, men jag blir så frustrerad...varför har jag inte gjort det här innan? Jaja, inte mycket att göra åt nu, antar jag. Igår var teorilektion nr 3, imorgon är kö...

Av Johanna - 4 juni 2007 10:19

jaha, det var den arbetsveckan! ;) nu är det helg. Det var en hel del haverier (som vanligt då), men gick väl ändå OK.. om inte annat är sällskapet roligt. I lördags stod vi still i runt 4 timmar, så det blev en del dötid där.. och nu i veckan komme...

Ovido - Quiz & Flashcards