Alla inlägg den 9 augusti 2006

...

Av Johanna - 9 augusti 2006 22:35

tidigare idag sa mamma någonting till mig som jag tyckte var lite underligt.. vi satt allihop och gjorde inget speciellt, min bror tittade på hus/lägenheter på nätet och hon anmärkte om en att där skulle barn kunna ha mycket plats att springa... och jag sa, men han ska ju inte ha några? för det har han sagt.. på något vis så ledde det sedan fram till att hon sa "nej, men du ska ha 47 ungar och ingen karl"... okej för att jag har sagt att jag ska ha barn, men har icke sagt någonting om män...över huvud taget.. vilket är lite..konstigt. varför skulle hon lägga till det där med "ingen karl"? hrmm... okej för att jag inte tagit hem någon och visat upp..eh, ja, det har väl inte funnits någon att visa upp, så kan väl i och för sig förstå varför hon skulle säga det...men.. äh, jag vet inte jag. verkade som en konstig sak att säga.

...

Av Johanna - 9 augusti 2006 15:56

ahh, vad tråkigt jag har.. blä. laga maten kan man inte börja med på ett tag ännu helle :-/. dammade, förresten, av ett par album jag inte lyssnat på på ett tag..f.z..blev en smula besviken på Ernst i går på tv..det var inte lika bra som det brukade vara, nästa blir nog bättre.. blev lite jobbigt "hoppigt" när de höll på med 2 olika projekt i ett och samma program.. fungerar inte riktigt när det bara är ett halv-timmesprogram. i vilket fall.. kanske kan smygstarta med middag? tidig mat? jaaa... så får man någonting att göra.

..

Av Johanna - 9 augusti 2006 11:02

vaknade tidigt idag också, låg och "höll ut" tills hon var 10.. lite konstigt att hålla på så här tycker jag. Har dessutom sovit på något konstigt sätt, alldeles sne i ryggen.. hrm. ha, och en trevlig överaskning.. de ringde från tandis, så nu ska jag dit nästa fredag.. sista gratisbesöket! ojoj.. behöver städa upp i sovrummet idag.. behövde jag igår med, men, ja.. ska i vilket fall ta och duscha hunden när hon kommer hem från sin biltur.. vet inte allt vad hon har i pälsen, men det är inte så trevligt. Hon tycker verkligen inte om att bli duschad... bara man säger ordet till henne fäller hon ned öronen, krymper ihop och går åt andra hållet.. så är det med det.. hoyorna lever fortfarande.. planterade Cardiophyllan igår, den hade fått fina vitmosse-rötter. Caudata var. Sumatra har börjat få rötter, också! himla roligt är det... tror att mitt hoyande nästa år ska vara inriktat på Caudator. Har tänkt på det endel, tror att det kan bli lite roligare/lättare om man har något slags mål med sitt samlande, så jag ska satsa på att skaffa så många olika Caudator som möjligt. Har 3 olika i nuläget, 2 av dem vet jag inte vilka de är, eller vilken färg det är på blommorna.. så tänker jag.. får se, dock, hur det blir nästa år. Jag menar, jag har 42 eller 43 olika hoyor nu, de kommer ju faktiskt att växa och bli stora..kanske inte enorma till nästa år, men vad gör man när de blivit stora??

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards